hakuna matatta right ?

ibland önskar jag att allt kunde falla på plats, att allting kunde flyta på precis sådär som jag vill att det ska göra, men så tänker jag efter.. så ska det väl ändå inte vara? jag menar livet handlar om att man ska stöta på motgångar, att man ska kämpa för det man vill. tänk om jag skulle få allt serverat? då skulle jag ju verkligen inte lära mig utav de misstag jag gör och då skulle jag ju heller inte bli klokare. men jo visst vore det skönt ibland. Men man ska fan inte klaga, jag har det faktiskt himla bra gemfört med många andra männsikor på denna jord, människor som varje dag kämpar för att överleva.. därför tycker jag att alla borde tänka steget längre nästa gång man klagar på att man inte har något man kan ha på sig medan man igentligen har en hel garderob full med kläder medan människor på andra sidan jorden går runt i samma trasor varje dag.. jag ska iallafall börjar uppskatta saker, för jag har det faktiskt väldigt väldigt bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0