vila i frid 11/7-2010 ♥

kommer ihåg när jag gick i andra klass och jag stod på skolgården och kastade sand i luften och just då kommer du förbi och skrattar åt mig och frågar om det är roligt att kast sand. sedan dess retade du mig alltid genom att fråga om jag skulle sanda vägen när det var halt ute eller kasta sand när vi gick förbi en sandhög. det var alltid lika roligt när du sa det. och när du kom och hämtade mig på min skolavslutning i 9an med din röda beata. det kändes så fränt.
allt gick så fort..
du var på min födelsedag nu i mars  , du var den pigga och glada och knäppa morfarn.
kommer ihåg att du gav mig 500 kr extra i present för du tyckte att det inte räckte med de pengarna jag redan hade fått av dig och mormor.
men på påsklovet åkte du in på sjukhus med smärtor i magen.
senare fick du också en stroke
men det gick upp och ner varje dag och det fanns hopp om att du skulle bli bra igen.
jag och mamma åkte upp till dig på sjukhuset en dag. det var jätte jobbigt att se dig ligga där smal och svag.
förut var du ju den där gubben som älskade mat och åt alltid lite för mycket och var lite rund om magen :')
och nu var du så liten..
jag satt och pratade med dig och höll dig i handen och du viskade försiktigt att du tyckte jag var mycket finare i blont hår.
sedan när vi skulle gå tog du mig intill dig med den lilla kraft du hade och pussade mig på kinden och sa att du älskade mig.
några veckor senare på din 80 års dag kom vi alla i släkten upp till dig på sjukhuset och firade dig med tårta och sång, du var mycket trött men du var så glad att vi alla var tillsammans.
det var det sista jag såg av dig...
idag klockan 21.15 flög du upp till himlen
jag kommer aldrig att glömma dig morfar du var något speciellt för mig.
du var inte bara min morfar utan du var också min idol.
hoppas du får det bra där uppe
jag älskar dig av hela mitt hjärta <3
jag och morfar när jag var liten <3

Kommentarer
Postat av: lovisa

aw jag började gråta när ja läste det där!

gumman, finns alltid för dig <3

2010-07-19 @ 22:18:20
URL: http://teamjesssen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0